بسم الله الرحمن الرحیم الرئوف الکریم

ابتدای سخنم را به متن قبلی که گذاشتم

 ربط میدم و میخواهم سوالی از امام جماعت

مسجدالحرام وشیخ بن باز و نیز همه

علمای بزرگ وهابیت بپرسم

وسوالم این است مگر نه این که در

ماه حرام جنگ

وخونریزی حرام است ؟

پس چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

 

 

 بحثی درباره «نسئ» و رابطه آن با حجّ

آگاهی اعراب عصرِ جاهلی از نجوم و هیئت و سیر اَجرام

فلکی هر چند که محدود و اندک بود امّا در مقایسه با علوم دیگر؛

 مانند طب و فیزیک و ریاضیات، حجم قابل ملاحظه و چشمگیری

داشت و اگر هم سخن «ابن قتیبه» را که می گفت: «عربها داناترین

مردم به علم نجوم بودند»1 نپذیریم و آن را حمل بر نوعی مبالغه

و تعصب کنیم، در اینکه اعراب عصر جاهلی تا اندازه زیادی با دانش

 عصر خود درباره نجوم و ستاره شناسی آشنایی داشتند، نباید

 تردید کنیم.

آیا اعراب جاهلی این آگاهی ها را از کلدانی ها آموخته بودند

یا از صائبین که جانشینان کلدانی های مهاجر بودند؟ آیا

 از یهود و نصاری یادگرفته بودند یا از ایران و هند و یونان؟2 و یا

 خود آنها به علّت نیازی که در معیشت خود داشتند، از طریق

 تجربه و ممارست چیزهایی را در نجوم و انواء یا همان منازل

 قمر به دست آورده بودند3 و ... برای رسیدن به پاسخ این

 پرسشها نیاز به بحث مفصلی است که اینجا جای ذکر آن

نیست و تنها این نکته را خاطر نشان می سازیم که: به نظر ما

 آگاهیهای آنان از نجوم و هیئت، آمیزه ای بود از تجربیات

خودِ آنها و اطلاعاتی که از اقوام دیگر کسب کرده بودند.

یکی از کارهایی که عربهای جاهلی با اقتباس از یهودی ها و اقوام

مجاور دیگر، دست به آن می زدند، کبیسه کردن سالهای قمری بود.

بطوری که می دانیم تقویم معمول میان عربها، بر اساس

«سیر قمر در آسمان» بود که از «رؤیت هلال» و «رؤیت دوباره آن»

 یک ماه حساب می شد و دوازده ماه یک سال به شمار می آمد.

از آنجا که این روش بسیار آسان بود و نیازی به تخصّص

 و محاسبات پیچیده نداشت، اعراب و بسیاری از ملل قدیم در

 گاه شمارهای خود، از همین روش استفاده می کردند و

 اسلام نیز آن را به رسمیّت شناخت و برنامه هایی مانند روزه

 و حج را بر اساس تقویم قمری قرارداد.

در میان اعراب جاهلی، چهار ماه از دوازده ماه قمری به عنوان

 ماههای «حرام» شناخته می شد که عبارتند از: ذیقعده،

 ذیحجه، محرم و رجب.

در این چهار ماه جنگ و خونریزی ممنوع بود و نوعی آتش بس

 برقرار می شد.

اسلام نیز این سنّت را که به نفع صلح بشری بود امضاء کرد و به

 آن رسمیّت داد و جنگ در آن ماهها را حرام کرد.

در قرآن کریم آمده است: «یسئلونک عن

 الشهرالحرام قتال

 فیه قل قتال فیه کبیر و صد عن

 سبیل اللَّه و کفر به».

4 «از تو در باره جنگ در ماه حرام

می پرسند بگو جنگ در آن

 گناه بزرگ و بازداشتن از راه

خدا و کفر به اوست».

علاوه بر حرمت جنگ در ماههای حرام، ماه ذیحجه امتیاز دیگری

 نیز داشت و آن انجام مناسک حج در آن ماه بود.

هر چند که اعراب عصر جاهلیت، احترام ماههای حرام را رعایت

 می کردند اما گاهی به خاطر مصلحتهایی، حرمت بعضی

از آن ماهها را پس و پیش می کردند و مثلاً به جای محرم،

 ماه صفر را ماه حرام اعلام می کردند و این جابجایی و به

 تأخیر انداختن را «نسئ» می گفتند.

حال منظور من سران عربستان وفرقه

 وهابیت است

 که هرگاه میخواهیم بحث کنیم

تفسیر قرآن را قبول ندارند

 ومیگویند از خود قرآن حرف بزن

اینهم خود قرآن

جواب دهید

چرا؟

لماذا؟

what؟

؟؟؟؟؟؟؟؟؟

روسای یمن وعربستان

وکشته های جنگ

بین مسلمین

/ 2 نظر / 14 بازدید
محمد

سلام. درود بر تو جوان كه در اين غفلت جوانان ايراني درد اسلام را حس مي كني. بعضي وقتها آدم نمي داند چه بگويد . بعضي وقتها هم حرف نزدن گويا تر از صحبت كردن است. فعلا آقايون مشغول دعواي سياسي داخل كشورند. معلومه كه اين وهابيون فرصت را غنيمت مي شمرند. محمد 32 ساله اهواز رشمهحخعق_ئخ@غشاخخ.زخئ

عابد

سلام وب خوبی داری این وهابیت بایدنابودبشه قتل عام بشه ومانندحجاج بن یوسف درمورداین شیاطین رفتاربایدکردقیافه مفتی های احمق وهابیت عینن شیطان آنهاحرام زاده ای بیش نیستن به گفته پیامبر(ص)شیعیان راجززنازاده نمی کشدودشمن شیعه ازنطفه شیطان است فتوااین است که تمام شیعیان دست به کشتن کوچک بزرگ وهابیت بزنن وباتمام وجوددراین کارتلاش کنن اگرتوان این کارندارن با زبان همین